انرژی بالای پالس تصویربرداری داخلی چندفوتونی میکروسکوپی و تصویربرداری بر پایه PDMS

01 خرداد 1401 | 430 بازدید
انرژی بالای پالس تصویربرداری داخلی چندفوتونی میکروسکوپی و تصویربرداری بر پایه PDMS

تصویربرداری چندفوتونی میکروسکوپی اولین تصویربرداری اولیه برای تصویربرداری داخلی و برای پیشرفت در فیلدهای پزشکی است. تصویربرداری میکروسکوپی چند فوتونی در محیط آزمایشگاهی برای مطالعه ساختار و عملکرد شبکه عصبی موش‌ها بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. همچنین انرژی بالای پالس تصویربرداری داخلی چند فوتونی میکروسکوپی نورون‌ها را در مغز موش‌ها نشان می‌دهد. استفاده از روش تصویربرداری بر پایه‌ی (Polydimethylsiloxane (PDMS به طور قابل توجهی مزایای تکنیکی، بیولوژیکی و اخلاقی بهتری نسبت به سایر پنجره‌های تصویربرداری متداول دارد و برای تصویربرداری‌های بزرگ که تزریق دارو به طور تکراری و مستقیم صورت می‌گیرد استفاده می‌شود و طراحی آن به گونه‌ای است که حداقل تاثیر را روی رفتار حیوانات می‌گذارد و روشی آسان و ایمن است.

بعلاوه تزریق PDMS بر پایه پنجره تصویربرداری، ایجاد کیفیت در تصویربرداری را در مقایسه با تصویربرداری مادون قرمز نزدیک، برای آشکارسازی فلوروسنس ایجاد می‌کند.

این تکنولوژی سازگار با بقیه تکنولوژی‌ها همانند (MRI) و اکوگرافی است، بنابراین این وسیله به طور ایده آل برای مطالعات پاتولوژیکی در مقیاس تصویربرداری چندتایی مناسب می‌باشد.

 

لینک خبر

 

تیم علمی:

تیم امکانسنجی طراحی و ساخت دستگاه IMI باشگاه پژوهشگران آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران

 

تهیه کننده خبر:

زهرا خداکرمی، کارشناسی، مهندسی پرتو پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

 

تایید کننده خبر (منتور):

دکتر جلیل جلیلی، استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان