آزمايشگاه پيش باليني دانشگاه علوم پزشکی تهران در گروه فیزیولوژی دانشگاه تربيت مدرس معرفی شد

04 دی 1397 | 500 بازدید
آزمايشگاه پيش باليني دانشگاه علوم پزشکی تهران(TPCF) با توجه به استقبال گروه فیزیولوژی دانشگاه تربیت مدرس و در راستای ترویج و دعوت از محققين این رشته به مطالعات پیش بالینی کارگاه فشرده تصویربرداری را برای این گروه برگزار می‌کند.
 آزمايشگاه پيش باليني دانشگاه علوم پزشکی تهران در گروه فیزیولوژی دانشگاه تربيت مدرس معرفی شد

اين جلسه با حضور دکتر احسان شریف معاون پژوهش و فناوری آزمایشگاه، دکتر جواد میرنجفی مدیر گروه، اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان گروه فیزیولوژی دانشگاه تربیت مدرس 4 دی‌ماه 97 باهدف گسترش فعالیت‌های مشترک درزمینه‌ی تحقیقات پیش‌بالینی و ترویج آن برگزار شد.

دکتر شریف در این جلسه ابتدا به معرفی فعالیت‌ها و تجهیزات آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و سپس به اهمیت مطالعات پیش بالینی که می‌تواند باعث تسریع و تأثیر در بهبود روند پژوهش‌ها شود و چشم‌انداز این مطالعات در ایران و همچنین کاربردهای تجهیزات مرتبط با این حوزه که می‌تواند درزمینهٔ فیزیولوژی مورداستفاده قرار گیرد، اشاره کرد.

معاون پژوهشی آزمایشگاه پیش بالینی با بیان این موضوع که دستگاه‌های این آزمایشگاه ساخت ایران است اشاره کرد: این محصولات ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌باشد و در صورت ساخت دوباره می‌توانیم آن را با امکانات هرچه بهتر ارائه دهیم و درصدد ارتقا این محصولات هستیم.

در پایان ایشان با بیان این موضوع که شرایط امضای تفاهم‌نامه و ایجاد زمینه همکاری­های مشترک در حوزه پیش بالینی وجود دارد صحبت خود را در خصوص فراهم آمدن پایگاه داده در حوزه پیش بالینی و ارائه آن به پژوهشگران ادامه دادند.

توضیح این‌که، با توجه به استقبال مدیر گروه و حاضرین به تشکیل این جلسه و علاقه به اطلاعات بیشتر درزمینهٔ تصویربرداری پیش‌بالینی، آزمایشگاه، کارگاه تصویربرداری فشرده (All in one) را ویژه گروه فیزیولوژی دانشگاه تربیت مدرس روز 19 دی‌ماه به‌صورت رایگان برگزار می‌کند.