حضور آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت

19 دی 1400 | 768 بازدید
حضور آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت

به‌منظور کاهش وابستگی آزمایشگاه‌های داخلی به تجهیزات و مواد وارداتی و همچنین استفاده از توانمندی‌های داخلی و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان درزمینه ساخت تجهیزات و تولید مواد آزمایشگاهی، هرساله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری «نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت» را از 1392 تا 1399 برگزار نموده است.

به رسم هرساله نهمین دوره این نمایشگاه نیز با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نمایشگاه بین المللی تهران از 23 تا 26 آذر ماه 1400 برگزار شد.

در حاشیه مراسم این نمایشگاه‌ با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، آزمایشگاه پیش­بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران،به معرفی خدمات خود در حوزه تصویربرداری و همچنین آموزش پرداخت.

استفاده از خدماتی که در آزمایشگاه پیش­بالینی ارائه می­شود، پیش از تاسیس آن، با مصرف هزینه زیاد در کشورهای همسایه امکان پذیر بود اما حمایت­های وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناری از شرکت­های دانش بنیان سبب شد تا آزمایشگاه پیش­بالینی به اولین آزمایشگاه جامع تخصصی در خاورمیانه و نهمین آزمایشگاه برتر دنیا در حوزه مطالعات پیش­بالینی بدل شود. تنوع دستگاه­های تصویربرداری شامل میکروپت، میکرو­اسپکت، میکرو­سی­تی، گاما­کمرا و.... و همچنین وجود آزمایشگاه­های جانبی نظیر آزمایشگاه شیمی و رادیوشیمی، نگهداری و جراحی حیوانات آزمایشگاهی و همینطور بافت شناسی باعث می­شود تا فضایی تخصصی و کارآمد برای انجام پروژه­های تحقیقاتی پژوهشگران فراهم شود. در کنار تمام این موارد، دوره های آموزشی مرتبط با حوزه تصویربرداری در آزمایشگاه پیش­بالینی به طور مداوم در حال برگزاری ست.

تصاویر