نشست معاون پژوهشی آزمایشگاه پیش بالینی با معاون پژوهشی دانشکده طب ایرانی و جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی

15 آبان 1397 | 468 بازدید
باهدف ترویج مطالعات پیش بالینی نشست علمی میان آزمایشگاه پیش بالینی(TPCF) و دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
 نشست معاون پژوهشی آزمایشگاه پیش بالینی با معاون پژوهشی دانشکده طب ایرانی و جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی

این جلسه با حضور دکتر احسان شریف، معاون علمی و فناوری آزمایشگاه پیش بالینی و معاون پژوهشی دانشکده طب ایرانی دکتر روجا رحیمی و دکتر لیلا شیربیگی معاون آموزشی دانشکده طب ایرانی و اعضای هیئت علمی دکتر آرمان زرگران و دکتر نرگس ساداتی و  جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده طب ایرانی،15 آبان ماه 97 باهدف گسترش فعالیت‌های مشترک درزمینه‌ی تحقیقات پیش بالینی و ترویج آن در شورای پژوهشی دانشکده  طب ایرانی برگزار شد.

دکتر شریف در این جلسه ابتدا به معرفی فعالیت‌ها و تجهیزات آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و سپس به اهمیت مطالعات پیش بالینی که می‌تواند باعث تسریع و تأثیر در بهبود روند پژوهش‌ها شود و چشم‌انداز مطالعات پیش بالینی در ایران و همچنین کاربردهای تجهیزات پیش بالینی در حوزه‌های مرتبط با مطالعاتی که در دانشکده طب ایرانی انجام می‌شود، اشاره کرد. معاون پژوهشی آزمایشگاه پیش بالینی با بیان این موضوع که دستگاه‌های این آزمایشگاه ساخت ایران است اشاره کرد: این محصولات ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌باشد و در صورت ساخت دوباره می‌توانیم آن را با امکانات هرچه بهتر ارائه دهیم و درصدد ارتقا این محصولات هستیم.

دکتر روجا رحیمی معاون پژوهشی دانشکده طب ایرانی  با ابراز خرسندی از  وجود امکانات تصویربرداری در داخل کشور به اهمیت این تجهیزات  اشاره نمودند و در ارتباط با نشاندار سازی اجزای مختلف داروهای طب ایرانی و استفاده از تجهیزات تصویربرداری در حوزه پیش بالینی  برای بررسی تاثیر اثرات داروهای مختلف  به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در پایان دکتر شریف با اشاره به برنامه‌های پیش رو در آزمایشگاه پیش بالینی برای ایجاد مدل های حیوانی در حوزه های مختلف و اهمیت همکاری‌های مشترک افراد متخصص  با این مجموعه، تمایل خود را برای همکاری‌های مشترک بیان کرد.

تصاویر