مصاحبه با پژوهشگران در خصوص خدمات آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران

10 اسفند 1397 | 753 بازدید
مصاحبه با پژوهشگران در خصوص خدمات آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران

1.        با سلام و احترام، لطفاً خودتان را معرفی کنید و عنوان و خلاصه‌ای کوتاه از پروژه انجام‌شده در آزمایشگاه پیش‌بالینی را بفرمایید.

علی مقصودی – دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی دانشکده علوم دانشگاه تهران
بنده بخش مهمی از پروژه خود را که مربوط به تصویربرداری فلوویژن و ردیابی نانو کامپوزیت ساخته‌شده در بدن حیوان بود را در این آزمایشگاه انجام دادم. نانو کامپوزیت سنتز شده  نقش حامل را ایفا می‌کند و انتظار ما این است که این ماده سنتز شده بتواند داروی موردنظر (انسولین ) را پس از زمانی مشخص در روده آزاد کند.
 
2.       در رشته شما اهمیت مطالعات پیش بالینی تا چه حد مفید و مؤثر است؟

در گرایش شیمی‌فیزیک، به‌عنوان مثال پروژه رهایش دارو و مطالعه سینتیکی هدفمند انجام شود، مطالعات پیش بالینی می‌تواند جهت ارزیابی کوتاه‌مدت پروژه مؤثر واقع شوند.
 
3.      در طول انجام پروژه خود با چه مشکلاتی مواجه بودید؟ کدام قسمت آن مرتبط با فعالیت TPCF می‌باشد؟

مشکل من بحث فلوئورسنت کردن نمونه سنتز شده بود و انتخاب طول‌موج‌های  Excitation  و Emission که با کمک کارشناسان آزمایشگاه این مشکلات شناسایی و حل شد.
 
4.       در روند انجام پروژه خود با چه نکات مثبتی در TPCF مواجه شدید که باعث تسریع این روند شد؟

دید جامع، علمی و دقیق پرسنل به پروژه‌ی من و حساسیت کاری کارشناس بخش فلوویژن و همچنین برگزاری کارگاه‌ها، سمینار و سایر برنامه‌های آموزشی آزمایشگاه برایم جالب‌توجه  و علاوه بر این، محیط آرام، زیبا و استفاده از دستگاه‌های ساخت ایران نیز بسیار تحسین برانگیز است.
 
5.      در پایان اگر مطلبی مورد نظرتان هست بفرمائید.

به نظرم تا حدودی در تبلیغات پتانسیل‌های موجود در آزمایشگاه کوتاهی می‌شود. عده‌ی زیادی از دانشجویان به خدماتی که در TPCFارائه می‌شود نیاز دارند ولی متأسفانه حتی هنوز نام این مرکز را نشنیده‌اند.