با استفاده از تصویربرداری اپتیکی مانیتورینگ داخل بدن حیوانات زنده از بیماری های عفونی انجام می شود

23 تیر 1399 | 720 بازدید
دوربین های تصویربرداری بیولومینسانس اختصاصی (BLI)، می توانند نور ساطع شده از حیوانات زنده را در زمان واقعی ضبط کنند که این روش اجازه می دهد به نظارت صورت غیرتهاجمی و طولی از موقعیت آناتومیکی باشد و رشد میکروارگانیسم های عفونی با قدرت سیگنال BLI اندازه گیری شود. این تکنولوژی در حالی که به طور چشمگیری تعداد حیوانات مورد نیاز در مطالعات تجربی را کاهش می دهد به سرعت در حال ارائه اطلاعات بسیار مفیدی می باشد.
با استفاده از تصویربرداری اپتیکی مانیتورینگ داخل بدن حیوانات زنده از بیماری های عفونی انجام می شود

روش های سنتی موضعی وکیفیت سنجی حضور میکروارگانیسم های بیماری زا در مدل های عفونت در حیوانات زنده آزمایشگاهی بیشتر به قربانی کردن حیوانات، جدا کردن بافت و شمارش تعداد واحدهای تشکیل کلونی وابسته بودند.

با این وجود، کشف چندین نوع آنزیم تولیدکننده نور، لوسیفراز و مهندسی ژنتیکی باکتری ها، قارچ ها، انگل ها و موش ها برای انتشار نور از آن ها، چه پس از تجویز لایه لوسیفراز، و چه در مورد یک لاکس اپرون باکتریایی بدون هیچ لایه برون زا، جایگزین جدیدی را ارائه داده است.

دوربین های تصویربرداری بیو لومینسانس اختصاصی (BLI)، می توانند نور ساطع شده از حیوانات زنده را در زمان واقعی ضبط کنند که این روش اجازه می دهد به نظارت صورت غیرتهاجمی و طولی از موقعیت آناتومیکی باشد و رشد میکروارگانیسم های عفونی با قدرت سیگنال BLI اندازه گیری شود.

از تکنولوژی BLI در بررسی عفونت های باکتریایی در زخم ها و سوختگی های پوستی، پوکی استخوان، عفونت در روده ها، عفونت های مایکوباکتریایی، تورم گوش، عفونت های ریه، بو عفونت های دندانی و مننژیت استفاده شده است.

 قارچ هایی که به عنوان بیولومینسانس طراحی شده اند برای مطالعه عفونت های ناشی از مخمرها و قارچ های رشته ای استفاده شده است. عفونت های انگلی ناشی از مالاریا، لیشمانیا، تریپانوزوم ها و توکسوپلاسما توسط BLI بررسی شده اند.

ویروس هایی از قبیل واکسیناسیون، تبخال، هپاتیت B و C و آنفلوانزا با استفاده از BLI مورد مطالعه قرار گرفته است.

این تکنولوژی در حالی که به طور چشمگیری تعداد حیوانات مورد نیاز در مطالعات تجربی را کاهش می دهد به سرعت در حال ارائه اطلاعات بسیار مفیدی می باشد.

 

جهت مطالعه بیشتر می توانید از طریق لینک زیر به مقاله دسترسی داشته باشید:

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/21505594.2017.1371897